tisdag 26 mars 2013

Smärta

Smärtans olika lager kan bäst beskrivas som att skala en lök. Det första yttersta torra sköra skrynkliga lagret är som när smärtan först kommer, man är skör och sårbar och har ingen aning om hur starkt eller hur många lager som finns där under ytan.
Sen så skalar man av lager efter lager. När man tror att nu äntligen så försvinner den, smärtan alltså, så framkommer bara nästa lager då det första lagret var så mycket större och starkare så dolde det smärtan som till hörde lagret under. Sen så fortsätter det så på samma sätt...
Och man har ingen aning om hur många lager som den här "löken" egentligen har!


Tiden före min operation i nästa vecka hade jag tänkt att använda åt att samla kraft samt åt allehanda praktiska ting. Men så har det inte blivit, eftersom det går åt oerhört mycket kraft åt att parera smärtan i armen. Även om det är bättre så framträder det nya "lager" av smärta hela tiden. 
Och så har nu äntligen verksamhetsutvecklaren på röntgenavdelningen på det Stora sjukhuset hört av sig, hon skall göra en händelseanalys av det hela förloppet. Bra och hoppas att det leder till att verksamheten verkligen lär sig och förbättras. Återigen så erbjöd jag mig att komma till dom för att berätta om min upplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar