måndag 18 mars 2013

Nu hände det något!

Jag var ju så spänd på att se om och när någon från det stora sjukhuset skulle höra av sig angående mailet jag skickade i lördags där jag beskrev olyckan på röntgen för 10 dagar sen ingående. Tjugo över nio så ringer Kvalitetsdirektören som också är chefläkare och är förfärad över vad som har hänt. Hon är korrekt och trevlig och att detta måste följas upp rent medicinskt. Hon skall prata med ortopeden. Vidare så tackar hon för brevet och är förfärad över bemötandet jag fick på både röntgen och akuten. Vi samtalar en stund och jag får hennes mobilnummer (!). Hon hör av sig under dagen igen. Men mindre än 15 minuter senare så ringer chefen för ortopeden (!!) och frågar hur jag mår. Och det berättar jag, ojdå inte så bra  blir hans kommentar. Detta måste följas upp, jag skall se till att du får en tid snarast säger han vidare. Så nu är den bollen i rullning, får se vad som händer härnäst. Ja kvalitetsdirektören hade pratat med sjukhuschefen också så hon var medveten om vem som gjorde vad.

Försökte sen få tag på operationskoordinatorn för att se om datum för operation står fast till veckan efter påsk, men hon var sjuk! Så kan det gå. Gör ett nytt försök att nå henne i morgon.

2 kommentarer:

  1. Wow, riktigt roligt att höra. Det är inte ett dugg förvånande att första synliga reaktionen kommer från kvalitetssidan, eftersom det onekligen berör kärnan i deras arbete på flera plan. Det här låter som ett case som kan stå sig i kvalitetsutbildningar många år framöver, som exempel på hur man absolut inte får bete sig.

    Hoppas det här kan bidra till välbefinnandet och uppladdning inför operationen, när den nu kan bli av. Varma hälsningar från oss i Alingsås.

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra! Du är ju den rätte att ta tag i sådana här saker!

    SvaraRadera