fredag 22 mars 2013

Så här skall det vara ....

Så var jag då återigen på det Stora sjukhuset, denna gången för att förbereda operationen. Och den blir i veckan efter påsk. Så idag var det till lab för att lämna prover sen till mottagningen för att träffa en sjuksköterska för att få information och träffa avdelningsläkaren, träffa narkosläkaren som skall söva mig och så en träff med sjukgymnasten. Alla var väldigt trevliga (förutom surkärringarna på lab!) proffsiga och tog sig tid till att svara på alla mina frågor. Och jag fick mycket mer information än vad jag förväntat mig.

Det är så här det skall vara, jag kände mig i centrum här. Det var hela tiden att vi gör det här och du gör det där, en arbetsfördelning. Och sist men inte minst så skall vi ha en telefonavstämning dagen innan den planerade operationen.

Informationen omfattade både vad som händer under operationen, samt tiden på sjukhuset och inte minst vad som händer när jag är hemma igen. Vad kan jag göra, vad bör jag inte göra osv.

När jag skulle gå så var det sista sköterskan sa "Att då är du välkommen till oss efter Påsk" Det kändes väldigt bra.

Tänk att gå från sjukhuset med ett leende på läpparna efter så allvarliga samtal. Då har man lyckats med sitt bemötande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar